החל הדיון על התקציב • כחלון: "יש עודפי גביה"

    שלמה בן יוסף 1 Comment on החל הדיון על התקציב • כחלון: "יש עודפי גביה"
    22:11
    01.05.24
    נתי קאליש No Comments on בלעדי: הבחורים שנפצעו בפיגוע בירושלים מספרים על הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר השבעת ליצמן, מינויו של אקוניס לשר מדע והשבעתה של ח"כ שרן השכל החלה הכנסת לדון בתקצבי המדינה. כנהוג, שר האוצר משה כחלון הציג את התקציב בפני מליאת הכנסת ואמר: "אחרי 100 ימים של עבודה אינטנסיבית אני שמח שהגענו לישורת האחרונה. בתקציב שמוגש היום יש שינויים מהתקציב שהוגש בממשלה הקודמת.

    בעייני התקציב הוא לא רק חשבונאות אלא ערכים ותפיסת עולם. הוא מבט תפיסת עולם חברתית. מאחורי המספרים והסעיפים יש אנשים, הדאגה לחינוך ולבריאות שלהם ולשיפור החיים שלהם. זה תקציב שמביא בשורות עם סדר עדיפויות חדש.

    אני לא תמים, חברי האופוזיציה יתקפו את התקציב כי זו העבודה שלהם אבל כמה שנים לא ראיתם תקציב חברתי כזה, ללא גזרות, ללא הכבדות. זה תקציב שמראה גישה שהתקציב משרת את החברה ולא החברה משרתת את התקציב.

    אנחנו עדים לסערות כלכליות בעולם, וגם אצלנו נתוני הצמיחה לא מעודדים ובתקציב הזה נעשו צעדים דרמטיים לעודד צמיחה. מצד שני הכנסות המדינה טובות ובחודשים האחרונים אנחנו רואים עודפי גבייה. משהו פה לא מסתדר והדברים נבדקים אבל חשוב לי כשר אוצר להגיד לכם את האמת שיש עודפי גבייה משמעותיים, ואם נהיה בטוחים שכך הדבר הם יופנו לטובת אזרחי מדינת ישראל. אנחנו מציגים רפורמות שהמשק מחכה להם שנים.

    לגבי תקציב הביטחון אני חושב שמסקנות ועדת לוקר חשובות ושאת מרביתן צריך ליישם. אני מאמין שכל שינויי משמעותי חייב לעשות בהידברות.

    לחברי האופוזיציה, אני לא תמים ואומר לכם תצביעו בעד התקציב אבל לפחות תהיו עניינים ובדברים שאתם מאמינים אל תהפכו את העולם רק כי אתם אופוזיציה.

    אני מודע לציפיות ממני כשר אוצר ואני שמח שהעם רוצה שינוי. בחלק מהדברים אנחנו מתחילים ובחלק ייקח זמן.

    לעם הזה מגיע שינוי. אנחנו מתחילים מהלך של תיקון עוולות חברתיות. הגיע הזמן שתהיה לנו הזדמנות שווה במדינת ישראל. האיום הגדול הוא הפערים החברתיים שרק הולכים וגדלים. אני רוצה לראות ישראל שיש בה שוויון, חמלה וערבות הדדית.

    אנחנו רוצים להביא שינוי ואין ספק שעם ממשלה של 61 זה קשה ופה צריכה לבוא לידי ביטוי האחריות שלכם."

    הרצוג: איפה כחלון של הסלולר

    יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג על לבימה ותקף: "קראתי את התקציב. ואני שואל את שניכם, נתניהו וכחלון: בשביל זה הלכתם לבחירות? לזה אתם קוראים תקציב? ככה תרגמתם את התקווה שהצעתם לעם בבחירות?

    אני שואל אותך נתניהו, בשביל תקציב כזה פרקת את הממשלה הקודמת והלכת לבחירות? הבטחת שהפעם תהיה קשוב ליוקר המחייה וליוקר הדיור. שהפעם תטפל בזה. שהפעם תבחין במצוקות של עם ישראל, שהפעם תהיה אחראי על זה באופן אישי. הבטחת שהפעם תהיה קשוב לדאגות של הציבור? הצחקת את עם ישראל.

    ואתה כחלון. בשביל תקציב כזה הלכת לבחירות? עזבת את הליכוד. הקמת מפלגה. רצת בכל הארץ. הבטת לאנשים בעיניים. אספת תרומות מאנשים טובים. בשביל תקציב כזה הקמת מפלגה חדשה? זו התקווה לכולנו, כחלון? מילא אתה, נתניהו. ממך כבר איש לא מצפה.

    אבל כחלון? אתה? ממך כן ציפינו. יותר מ-315 אלף ישראליות וישראלים שמו את הפתק שלך בקלפי. הבטחת תקווה. הבטחת דירה. הבטחת מלחמה ביוקר המחייה. הבטחת מלחמה בבנקים. בתקציב הביטחון המנופח. הבטחת רפורמה ענקית בגז. הבטחת והבטחת והבטחת.

    אחרי 100 ימים, מה שנשאר מכל ההבטחות שלך משה כחלון, זה בלון אחד גדול שהתפוצץ. כחלון, מכרת את כולנו. ביקשת להיות שר אוצר. ביקשת ארגז כלים. מלא-מלא. איפה כחלון של הסלולר? איפה כחלון שלא רואה ממטר את המחוברים והמקושרים וחברי המועדון וחושב רק על עם ישראל? אני מתגעגע לכחלון ההוא. ידידי משה כחלון, אני בטוח שגם אתה מתגעגע אליו. מתגעגע מאד.

    הסברת שתתמקד ביוקר המחיה ויוקר הדיור. איפה תתמקד? מתי תתמקד? יש על זה מילה בתקציב המדינה? הבטחת בבחירות? אז הבטחת. מתברר שזה בדיוק כמו שהציבור חושב על הפוליטיקאים, אבל בדיוק: אחרי 100 ימים בשלטון הוכחתם שהבטחתם בבחירות, אבל לא הבטחתם לקיים."

    לאחר הדברים החל במליאה דיון ממושך במסגרתו זכאי כל ח"כ לדבר במשך 6 דקות ובסיומו תתקיים הצבעה על חוק התקציב בקריאה ראשונה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מישהו יודע מה יצא מההבטחות של ליצמן הבטחת הכנסה קצבאות ילדים גורנישט